Veelgestelde vragen | Astratex.nl

Veelgestelde vragen


Datum: 25.8.2022

Wat vraag jij ons vaak?

Kies de categorie waarin u geïnteresseerd bent en lees de antwoorden op de meest gestelde vragen.

BESTELSTATUS & LEVERING
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Hoe weet ik dat alles in orde is?
We sturen automatisch een e-mail ter bevestiging van de bestelling nadat elke aankoop is voltooid. Als u de e-mail nog steeds niet heeft ontvangen (controleer alle e-mailmappen - vooral Junk of Spam, Bulk, enz.) of als u niet zeker weet of de bestelling correct is verzonden, neem dan contact op met ons klantencentrum via info@astratex.nl van 9.00 tot 17.00 uur.
Ik wil betalen via overschrijving of onder rembours. Hoe moet ik verder gaan?
Helaas is dit niet mogelijk, wij ondersteunen deze betaalmethoden niet.
Betaling met betaalkaart mislukt. Wat moeten we doen?
U kunt later terugkomen op uw betaling. Zodra uw bestelling is voltooid, hebben wij u een e-mail gestuurd ter bevestiging van de ontvangst van uw bestelling. Het bevat ook een link die u terugleidt naar de betalingsgateway en waarmee u de betaling kunt uitvoeren. Als u bij ons een gebruikersaccount heeft aangemaakt en in een geregistreerd account een bestelling heeft geplaatst, kunt u na het inloggen ook een betaling doen vanuit het overzicht van uw bestellingen.
Hoe weet ik precies wanneer mijn pakket aankomt?
Zodra wij de zending met uw bestelling aan de vervoerder overhandigen, sturen wij u een informatiemail met het zendingsreferentienummer. Vervolgens kunt u online volgen waar uw zending zich bevindt en wanneer de koerier deze bij u aflevert op de website (of door door te klikken op deze e-mail) van de geselecteerde vervoerder.
Wat moet ik doen als het pakket beschadigd is?
Als de zending bij aflevering tekenen van mechanische schade vertoont, accepteer deze dan niet. Als alternatief kunt u het, indien mogelijk, openen in het bijzijn van de koerier en de inhoud controleren. Als er iets misgaat, claimt u het pakket onmiddellijk. Als u de zending in ontvangst neemt en de schade later ontdekt, kan het zijn dat de vervoerder uw claim niet meer accepteert. Wij raden u in ieder geval aan om contact op te nemen met onze klantenlijn via info@astratex.nl. Daar zullen de specialisten samen met u de hele situatie beoordelen en u adviseren over de juiste handelwijze.
KORTINGSCODES
Wat is een kortingscode en waar dient deze voor?
Dankzij de kortingscode, die uit meerdere letters en cijfers bestaat, kunt u geld besparen tijdens het winkelen in onze e-shop. Je past de korting toe door de kortingscode in te voeren in het daarvoor bestemde venster in de eerste stap van het winkelwagentje. Wanneer u de code toepast, wordt de prijs van de artikelen in uw winkelwagen verlaagd met een specifiek kortingspercentage of een vast bedrag.

Per bestelling kan maximaal één kortingscode worden toegepast.
Waar kan ik een kortingscode krijgen?
We publiceren kortingscodes als onderdeel van promoties op onze website en sociale netwerken of sturen ze naar klanten als onderdeel van reguliere e-mail- en postmailings. Daarom loont het om je te abonneren op onze nieuwsbrief. U kunt ook een kortingscode krijgen voor goederen uit ons aanbod als bedankje voor het winkelen in onze partner-e-shops, bij winkelevenementen georganiseerd door lifestylemagazines of via influencers waarmee we samenwerken.

Kortingscodes hebben hun specifieke kenmerken, dus lees aandachtig de voorwaarden voor hun toepassing (type producten, minimale bestelwaarde, alleen voor artikelen zonder korting, enz.)
Waar kan ik de kortingscode verzilveren?
De vakjes voor het verzilveren van de kortingscode en cadeaubon vind je in stap 1 van de winkelwagen. Plak de code in het daarvoor bestemde vakje en druk vervolgens op de knop "inwisselen". Per bestelling kun je slechts één kortingscode gebruiken. Kortingscodes zijn een beperkte tijd geldig en zijn na de aangegeven datum niet meer actief. De kortingscode wordt niet opnieuw gevalideerd wanneer het product wordt geretourneerd of geclaimd.
Kan ik de kortingscode gebruiken op afgeprijsde artikelen of nieuwe artikelen?
Op ons gehele assortiment kunt u enkele kortingscodes gebruiken. Maar andere zijn alleen van toepassing op geselecteerde soorten goederen, ze kunnen bijvoorbeeld niet worden gebruikt op afgeprijsde producten en nieuwigheden, of ze zijn alleen geldig voor een bepaald bedrag. De specifieke regels en geldigheid voor de gegeven code zijn altijd te vinden in de afbeelding waarin deze is ingesloten.
Ik wist pas nadat ik mijn bestelling had afgerond dat ik een kortingscode had. Wat hiermee?
Neem in dit geval per e-mail contact op met ons klantencentrum op info@astratex.nl. Indien wij uw bestelling nog niet hebben ingepakt en verzonden, zullen onze specialisten de korting extra op u toepassen. Dit betekent dat hoe eerder u de code onthoudt, hoe beter. Je kunt echter maar één kortingscode per bestelling gebruiken.
KLACHT
Hoe lang is de garantie op uw goederen?
Op alle goederen geven wij 24 maanden garantie, ingaande op de dag dat de zending is ontvangen. Als verkoper zijn wij verantwoordelijk voor eventuele gebreken die de goederen vertonen wanneer de koper ze ontvangt of die optreden tijdens de garantieperiode. De garantie dekt geen defecten veroorzaakt door onzorgvuldig of ongepast gebruik of mechanische schade. Respecteer daarom bij het wassen en schoonmaken van wasgoed de wassymbolen die door de fabrikant op het etiket zijn aangegeven.
Hoe dien ik een claim in?
U kunt een klacht indienen in de zogenaamde klachtenbrief op het e-mailadres info@astratex.nl. Het is belangrijk om uw identificatiegegevens, een beschrijving van het defect of de gevolgen van het defect, en informatie over hoe u het defect kunt verhelpen, bij te voegen. Voeg bij de klacht de afleverbon of het ordernummer toe.

Vergeet niet de geclaimde goederen zo te verpakken dat ze tijdens het transport niet kunnen worden beoordeeld en stuur ze samen met het claimbericht naar het adres: Astratex a.s., Jugoslávská 15, 547 01, Náchod, Tsjechië. U kunt gebruik maken van DPD pakketverzending om geadverteerde goederen gratis te retourneren. Een gratis verzendlabel kunt u aanmaken op https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex.
Waar kan ik zien in welk stadium mijn claim zich bevindt?
Wij behandelen uw claim binnen 30 dagen na ontvangst van de zending en informeren u per e-mail over de voortgang.
Mijn artikel heeft een defect, maar is al gewassen. Kan ik er nog aanspraak op maken?
Ja dat kan. De claim geldt voor alle gebreken die u tijdens de garantieperiode van 24 maanden ontdekt. Ook in dit geval kunt u de goederen kosteloos naar ons toesturen, zoals hierboven beschreven.
Astratex-Club
Wat is de Astratex-Club?
Astratex-punten zijn een loyaliteitssysteem dat gebruikt kan worden door onze geregistreerde klanten. Met Astratex-punten kunt u 5% van de waarde van elke geplaatste bestelling als korting gebruiken voor uw volgende aankoop. Dit betekent dat als u voor CZK 100 EUR, wij u EUR 5 (5 punten) crediteren, die u kunt gebruiken om korting te geven op een van uw volgende bestellingen.
Wanneer worden mijn punten bijgeschreven en hoeveel tijd heb ik om ze in te wisselen?
Wij zullen u geld (punten) crediteren na 45 kalenderdagen vanaf de betaling van de bestelling. Het verzamelde puntenbedrag kun je gedurende een periode van 6 maanden uit het tegoed gebruiken.
Hoeveel punten geef je mij?
Wij crediteren u een bedrag gelijk aan 5% van de totale waarde van de gekochte goederen, dat u behoudt. Als u goederen retourneert waarvoor u punten heeft gebruikt, wordt het gebruikte bedrag (gebruikte punten) niet teruggestort.
Hoe kan ik mijn punten inwisselen?
Met het geld dat wij u in de vorm van punten toekennen, kunt u aankopen (of onderdelen daarvan) uitsluitend binnen onze e-shop betalen. U kunt punten alleen gebruiken om voor goederen te betalen, punten kunnen niet worden gebruikt om verzendkosten te betalen. Punten kunt u inwisselen in de eerste stap van het winkelwagentje. Punten kunnen niet worden ingewisseld voor contant geld.
Hoe kan ik mijn puntenstatus volgen?
U kunt uw punten bijhouden in uw klantaccount, dat u kunt bekijken nadat u bent ingelogd op onze website. Punten kunnen alleen worden gebruikt door geregistreerde klanten. Registratie duurt slechts een moment en levert u veel voordelen op.
Ik heb mijn bestelling al thuis, maar ik kan de bijgeschreven punten niet zien. Waarom?
In onze e-shop heeft u 45 dagen de tijd om goederen zonder opgave van reden te retourneren. Dit betekent dat wij wachten als u de goederen bewaart. Na het verstrijken van deze periode, d.w.z. ongeveer 45 kalenderdagen na de betaling van uw bestelling, verschijnt het opgegeven bedrag in de vorm van punten in uw klantenaccount.
Kan ik punten inwisselen voor een voltooide bestelling?
Als u tijdens de bestelling vergeet de punten te gebruiken, is het helaas niet mogelijk om de punten extra toe te passen.
GOEDEREN VERVANGING
Is het mogelijk om gekochte goederen te ruilen?
Ja natuurlijk. Als een van de producten u niet bevalt zoals u had verwacht en u wilt deze omruilen, heeft u vanaf ontvangst van het pakket 45 dagen de tijd om deze om te ruilen. Voor een eenvoudige en snelle omruiling adviseren wij gebruik te maken van de online ruil- en retourservice. Verpak de goederen die u retourneert goed en stuur ze gratis terug via DPD, samen met de leveringsbon, de factuur of een ander document dat uw bestelling identificeert. https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex
Wat zijn de voordelen van Online Ruilen en Retourneren?
Het is een handige en snelle manier om defecte goederen te ruilen. Het voordeel van de service is de onmiddellijke reservering van de nieuw geselecteerde goederen, gratis verzending in beide richtingen als u DPD gebruikt, evenals het feit dat de waarde van de geruilde goederen onmiddellijk kan worden gebruikt om nieuwe producten te selecteren.
Hoe werken ruilen en retourneren?
Zie de pagina Ruilen en retourneren voor stapsgewijze instructies.

1. Zoek een bestelling met behulp van een e-mailadres of log in op een gebruikersaccount.
2. Markeer in het overzicht van de goederen uit de bestelling welke producten je wilt ruilen of retourneren en kies in het geval van ruilen nieuwe goederen.
3. Kies bij het kiezen voor verzending de retouroptie via DPD.
4. Voeg de leveringsbon, de factuur of een ander document dat uw bestelling identificeert toe aan de geretourneerde goederen en verpak alles goed. U hoeft geen adres in te voeren. Maak bij .... een retourlabel aan en lever deze in bij het DPD afleverpunt.
5. Bewahren Sie die Paketübergabebestätigung gut auf.
6. Wij betalen het transport voor u.
Kan ik de zending op een andere manier naar u toesturen in het kader van Ruilen en retourneren?
Ja, het is mogelijk. Maar dan betaal je wel de verzendkosten.
Hoe lang duurt de uitwisseling?
Wij doen ons best om de uitwisseling zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Wij verwerken uw omruilverzoek binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw zending in ons magazijn in Náchod (Astratex a.s., Jugoslávská 15, 547 01 Náchod). Wij houden u per e-mail op de hoogte van de voortgang van de omruiling.
Het product was te koop op het moment van de bestelling, nu is de prijs anders. Moet ik het verschil bijbetalen?
Bij ruilen voor hetzelfde product in een andere maat behouden wij de oorspronkelijke bestelprijs. Bij ruilen voor andere goederen betaalt u de actuele prijs op onze website.
Kan ik een kortingscode gebruiken als ik gebruik maak van de ruil- en retourservice?
Helaas kan de kortingscode niet worden gebruikt voor ruilen en retourneren. Als je van de korting gebruik wilt maken, kun je het artikel gewoon retourneren en een nieuwe bestelling aanmaken om de code toe te passen.
Is het mogelijk om Ruilen te gebruiken en goederen herhaaldelijk te retourneren?
Ja, u kunt voor één bestelling herhaaldelijk gebruik maken van de ruil- en retourservice. In dit geval betaalt u de verzendkosten niet.
GERETOURNEERDE GOEDEREN
Is het mogelijk om gekochte goederen te retourneren?
Ja, uiteraard heeft u in onze winkel 45 dagen de tijd om goederen zonder opgaaf van reden te retourneren. Net als bij ruilen raden wij u aan gebruik te maken van onze online ruil- en retourservice. Deze is snel en gemakkelijk. Zoek een specifieke bestelling per e-mail of bekijk deze nadat u bent ingelogd op uw gebruikersaccount. Markeer vervolgens de goederen die u wilt retourneren en verpak ze in het pakket, samen met de leveringsbon, de factuur of een ander document dat uw bestelling identificeert. In het online formulier kunt u kiezen of u de zending gratis via DPD naar ons wilt versturen of op een andere manier, waarvoor u betaalt.
Kan ik slechts een deel van de gekochte goederen retourneren?
Ja, dat is geen probleem. U kunt zowel voor de gehele bestelling als voor de afzonderlijke artikelen gebruik maken van de ruil- en retourservice en de procedure beschreven in het vorige antwoord. Het enige wat u hoeft te doen is aan te geven welke producten u retourneert.
Kan ik het artikel retourneren zonder verzendkosten te betalen?
Ja, het is mogelijk. Wanneer u gebruik maakt van de online service Ruilen & Retourneren, kunt u de producten gratis naar ons versturen via DPD - maak hier een retourlabel aan - https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex
Ik wil de goederen retourneren, maar ik kan de leveringsbon niet vinden. Wat moeten we doen?
Plaats in het pakket een identificatie van uw bestelling: een kopie van de leveringsbon, de factuur of gewoon een vel papier waarop u het bestelnummer schrijft waarvan het geretourneerde product afkomstig is. Het bestelnummer staat vermeld in de e-mail die wij u hebben gestuurd nadat uw bestelling is afgerond. Dit nummer gebruiken wij om de inhoud van uw zending te identificeren. Bovendien wordt de retourzending al op de standaard manier uitgevoerd.
Als ik een artikel retourneer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
Wij sturen het geld binnen 10 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde goederen op ons adres naar uw rekening.


Heeft u het antwoord dat u zocht niet gevonden?
eem contact op met ons klantencentrum op info@astratex.nl.

Wij helpen u graag elke weekdag van 9.00 tot 17.00 uur.